Ferran Sánchez: Història. Divulgació. Docència.

Ferran Sánchez: Història. Divulgació. Docència.
"Sólo unos pocos prefieren la libertad; la mayoría de los hombres no busca más que buenos amos" (Salustio)

lunes, 22 de agosto de 2011

TEMA 13: L'ECONOMIA D'ENTREGUERRES


1. Els problemas econòmics de la pau
• El debat sobre les reparacions
• La crisi del Ruhr (1923)
• El Pla Dawes de 1924

2. La prosperity:
• Reacció política: Harding guanya Wilson (1920) reclamant “Amèrica primer”
• Reacció racial: KKK i Quota Act (1921)
• Reacció religiosa: el creacionisme
• Reacció moral: la Llei Seca

3. Del cracK a la Gran Depressió: les causes
• Sobreproducció
• Especulació
• Inflació creditícia
• Dependència

4. Del crack a la Gran Depressió:
• El Dijous Negre s’enfonsa la borsa
• L’expansió a altres sectors
• Conseqüències socials
• L’extensió a Europa: com?

5. Les sortides de la crisi
 El Regne Unit: la proposta keynesiana
 La França del Front Popular: Maintegnon, 1936
 El New Deal de Roosevelt (1933-1939)
 Les crítiques al New Deal
 Alemanya: autarquia, obres públiques i rearmament

1 comentario:

jordi francesch dijo...

Cercant per Internet els últims detalls del meu nou post sobre Barcelona, he trobat el vostre lloc. M’ha semblat, de veritat, molt interessant i assenyat. Particularment estic indagant sobre la Barcelona visigoda, sobretot mapes i cartografies diverses. M’agradaria fer servir algun dels teus texts o imatges, és possible?

El meu bloc per si vols tafanejar una mica:
http://cartografic.wordpress.com

jordi francesch